Just nu‎ > ‎

Kalendarium

Nedan hittar du aktiviteter hos MP Värmdö - 2018
Samtliga möten sker i Kommunhuset i Gustavsberg om inte något annat anges.
Medlemsmöte och politiskt gruppmöte- öppna möten
Under 2018 kommer vi att kombinera medlemsmöten med våra interna gruppmöten kring politik så att alla medlemmar som är intresserade kan komma och tycka till i olika frågor.

Vi har våra möten ca en gång i månaden.
Då har du möjlighet att lyssna och påverka vad som händer inom politiken i Värmdö kommun och vilka frågor vi driver. Vi skickar ut en kallelse ca en vecka före varje medlemsmöte.

Miljöpartiet ingår nu i ett koalitionssamarbete i Värmdö kommun 2019-2022. Den 15 oktober beslutade medlemsmötet att godkänna att Miljöpartiet de Gröna i Värmdö bildar ett koalitionssamarbete med Moderaterna, Centern, Liberalerna och Kristdemokraterna. Koalitionen blir Majoritet för Värmdö! På medlemsmötet den 5 november 2018 valdes Filip Joelsson till kommunalråd för Miljöpartiet i Värmdö 2019-2022!

Medlemsmöte 2018-12-03 - Val av ledamöter och ersättare för MP i Värmdö kommun
På medlemsmötet den 3 december tar vi beslut om vilka ledamöter och ersättare som ska representera Miljöpartiet under mandatperioden 2019 - 2022. Har du några frågor om valarbetet kan du kontakta Fredrik Alzén, valberedningens sammankallande, fredrik.alzen75@gmail.com

Välkomna!

När:  2018-12-03, kl 18.00